نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر های سرایان، آیسک، سه قلعه و شهرستان سرایان و بخش های تابعه با حضور امام جمعه آیسک، فرماندار سرایان، بخشداران و شهرداران مناطق یادشده به میزبانی شورای اسلامی آیسک در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.
در این جلسه مهمترین دغدغه و مطالبه شوراهای اسلامی به نمایندگی از مردم این شهرها ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای اعلام شد .....


 رئیس شورای اسلامی شهر آیسک در جلسه مشترک شورای اسلامی، سرایان، آیسک وسه قلعه با حضور مسئولان اجرایی، ضمن خیرمقدم به حضار با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراها و نقش نمایندگان مردم در پیگیری مطالبات آنها گفت: اشتغال اولویت اول ما است و برای نجات افراد در هر جای شهرستان که باشد همه متحد بوده و باید از ایجاد اشتغال حمایت کنیم.
حاج «غلامرضا صنعتی» با گلایه از روند گزینش ها و مشکل تحقیقات میدانی و برخی تنگ نظری های اظهار کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان کم نیستند و تمرکز درامدی چون «معادن بنتونیت، سنگ شجر، گلخانه، کویر، تولیدات کشاورزی، شیر و... مواردی است که به آنها نمی رسیم و آنها را رها کرده‌ایم در حالیکه احیای ظرفیت ها و افزایش تولید آنها حل کننده مشکلات اشتغال و بیکاری خواهد بود.
وی ضمن اعلام حمایت از شرکت توسعه و عمران آیسک متولی اجرای مجتمع سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، لزوم ساماندهی و مدیریت امورات کشاورزی توسط جهاد کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت :میانگین فروش محصول انار کشاورزان این منطقه در سال جاری هزار و ۴۰۰ تومان بوده است که با توجه به محدودیت منابع آب و شرایط سخت کشاورزی برای تولید کننده صرفه ای ندارد لذا باید فکری کرد تا کشاورزان متضرر نشوند. رئیس شورای اسلامی شهر آیسک، محصول استراتژیک زعفران را مورد اشاره قرار داد و افزود: با شرایط موجود وهزینه بالای کارگری تولید زعفران دیگر مقرون به صرفه نیست. وی در این زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله انار را خواستار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر آیسک پاسخگو بودن مسئولان شهرستان، انعکاس مطالبات و لزوم پاسخ ادارات را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه برخی مسئولان اجرایی پاسخگوی ارباب‌رجوع نیستند و ضعف مدیریت در برخی ادارات شهرستان مشهود است.
به گفته وی برای جلوگیری از تردد مردم به مرکز استان علاوه بر بهره گیری از سامانه‌های الکترونیکی دولت باید نمایندگی برخی ادارات در شهرستان مستقر شود تا مشکلات ایاب و ذهاب مردم کاهش یابد.
«صنعتی» به حوزه راه ها نیز اشاره کرد و حمایت همه‌جانبه مسئولان در پیگیری دو بانده شدن محور فردوس، آیسک، سه راهی روم را خواستار شد و با توجه به تردد سنگین ماشین آلات در محور ارتباطی بغداده، دوحصاران به آیسک ووقوع حوادث و تصادفات و حوادث نگران کننده خواستار تعریض این جاده شد.وی به مشکل مسکن جوانان این شهر اشاره کرد و افزود: بازمانده از «مسکن مهر» و در ادامه «مسکن ملی» هستیم و اولویت ما تامین زمین مناسب برای تامین مسکن جوانان و نیازمندان است.
«صنعتی» خواستار اجرای طرح مقابله با سیلاب در شهرستان سرایان به ویژه شهرآیسک که در معرض خطر سیلاب قرار دارد شد و با اشاره به تغییرات اقلیمی از ستاد بحران خواست وارد این موضوع شود. وی سردخانه را از نیازهای دیگر شهرستان سرایان دانست و از آمادگی بخش خصوصی برای ورود به کار در صورت تأمین تسهیلات ارزان قیمت خبر داد. وی همچنین به مشکل دیرینه اوقاف در آیسک اشاره و اعلام کرد: آماده ارائه مستندات و مدارک خود برای حل مشکل هستیم ومعتقدیم کلید حل این مشکل درخود آیسک است.

اظهارات سه عضو شورای شهر آیسک


«حاج حسن صنعتی» :شورای شهر آیسک
در سفر استاندار خراسان جنوبی پیشنهادهایی مطرح شدکه یکی از آنها واگذاری زمین برای توسعه شهر، احداث مجتمع مشاغل آلاینده وصنوف مزاحم و ساخت مسکن محرومان بود که متاسفانه ادارات تابعه هیچ گونه همکاری ندارند، ادعای جهاد در بحث اشتغال فقط حرف است، متأسفانه واگذاری زمین برای صنوف بعد از دو سال پیگیری به جایی نرسیده است.
انتقاد از مدیران ادارات به خاطر کم کاری ها
لزوم جابجایی برخی مدیران شهرستان
رشد وتوسعه باید همه جانبه و همگام با شد مسئولان شهرستان آیسک را هم ببینند مثلا در حوزه بهداشت و درمان
توجه به ناحیه صنعتی آیسک وتامین برق آن برای جذب سرمایه گذار.

دکتر «اسماعیلی» :عضو شورای شهر آیسک
خرید تضمینی زعفران و لزوم تمدید مهلت آن با توجه به طولانی شدن فصل برداشت در منطقه.

«حاج حسین روحی» :عضو شورای شهر آیسک
لطفا آیسک را از 10کیلومتری دربیاورید،هرچه مطالبه میکنیم می نویسند آیسک در ده کیلومتری سرایان است،
تشکر از ریاست اداره گاز شهرستان وشهرداری آیسک برای گاز رسانی به گلزار شهدای آیسک
مشکل تامین آب و برق مرکز جامع سلامت شهر آیَسک
حکایت شاه می بخشد شاهقلی نمی بخشد در برخی ادارات‌ از جمله تامین اجتماعی که به بهانه های مختلف اقدام به قطع بیمه کارگران و کشاورزان و بدبین کردن مردم می کند.
لزوم احداث جایگاه سوخت سی ان جی در آیسک با توجه به سهمیه بندی بنزین
توسعه مخابرات و اینترنت در سطح شهرستان وروستاها

منبع:پایگاه خبری آیسک

 

روابط عمومی شهرداري و شوراي اسلامي شهر آيسك

 

 

 

نقشه شهر

 

راه های ارتباطی

 سامانه ارتباط مردمی : =

 سامانه پیامک شهرداري : 500020403707 

 تلفن روابط عمومی: 05632874115    

 فکس روابط عمومی:05632872788

 پست الکترونیک :   shahrdariayask_1379@yahoo.com

 آدرس : خراسان جنوبي-شهرستان سرايان-بخش آيسك -بلوار امام رضا(ع)

بازدید امروز49
بازدید دیروز181
بازدید هفته790
بازدید ماه2562
کل بازدید204978