به دعوت شورای اسلامی شهر آیسک، نشست هم اندیشی واگذاری زمین های اوقافی به طرح ملی جهش تولید مسکن در آیسک با حضور مسئولان استان، شهرستان، متولیان موقوفه وزارعان ظهر امروز در بخشداری آیسک برگزار شد.

در این جلسه که کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، مدیران ادارات اوقات وامور خیریه سرایان و سربیشه، نمایندگان موقوفه عماد الملکی از طبس، سرپرست بخشداری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مستاجران اراضی موقوفه حاشیه شهر آیسک حضور داشتند، «مددی» سرپرست بخشداری آیسک با اشاره به محروم ماندن شهر آیسک از طرح های مسکن ملی در دولت های مختلف به دلیل نبود زمین گفت :مشکلات زمین های وقفی ودر محاصره زمین های کشاورزی بودن آیسک سبب شده مسئولان در گذشته با دنبال زمین های ملی در خارج از شهر بروند.
«روحی» رئیس شورای اسلامی شهر آیسک نیز با تشریح مثنوی هفتاد من کاغذ وقصه پر غصه زمین ومسکن در آیسک گفت : در سال مزین به نام «تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها» شورای اسلامی شهر آیسک دردوره ششم ومسئولان همراه رفع مشکل زمین وتامین مسکن جوانان را در اولویت اول قرارداده وطی سه ماه گذشته با پیگیری شبانه روزی وجلساتی در تهران، بیرجند، سرایان وآیسک پیگیر موضوع بوده وامروز هم در این جلسه جمع شده ایم تا با تعامل وهمدلی تکلیف موضوع مهم مسکن را روشن ومواتع را برطرف کنیم.
رئیس شورای شهر آیسک افزود: روزگاری همشهریان ما در دفاع مقدس از جان ومال خود گذشتند تا ملت عزیز در آسایش باشند وامروز هم نوبت ماست تا به همراهی وتعامل، جلوی ظلم به جوانان را بگیریم و با تبدیل به احسن کردن اراضی وقغی حاشیه شهر قدمی برای همشهریان برداریم.
وی بررعایت حقوق موقوفه ومستاجران وزارعین تاکید کرد وافزود: وظیفه ما دفاع از حقوق موقوفه وزارعان است.
در این جلسه «وکیل زاده» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان در سخنانی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر آیسک از شهریورماه به صورت جدی پیگیر تامین زمین واحیای اراضی موقوفات در آیسک است، افزود : در حاشیه شهر آیسک وداخل حریم آن بیش از 8هکتار زمین متعلق به موقوفه عمادالملکی وامیر حسنخانی وجود دارد که کاربری حدود 3/5هکتار آن مسکونی است وقابلیت استفاده در طرح جهش تولید مسکن رادارد لذا در صورت حفط شدن حق و حقوق اوقاف وزارعان آمادگی واگذاری آن به راه وشهرسازی وجود دارد.
«ارغایی» نماینده متولی موقوفات عمادالملکی نیز گفت : این موقوفه‌ با حدود 600رقبه درشهرستان های طبس، سرایان، بشرویه وآیسک دارای 54نوع مصرف است که در نوع خود کم نظیر است وواقف نیک اندیش حدود 200سال قبل این اقدام را انجام داده ونسل ها از عواید آن برخوردارند.
وی با اشاره با اینکه ما بعنوان متولی موقوفه آنطور که باید به وظیفه خود عمل نکرده ایم و فرهنگ وقف را باز نکرده ایم افزود: در چارچوب قانون آماده همکاری با مسئولان شهر آیسک برای تامین زمین مسکن جوانان هستیم ودر تامین حقوق مستاجران به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.
در این جلسه هم اندیشی « جلیلی» نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنار رعایت حقوق موقوفه که یک بحث شرعی وقانونی است، توجه به دغدغه مردم وشهر هم یک وظیفه انسانی است. وی افزود : یکی از اهداف موقوفات رفاه مردم بوده و مردم هم باید از آن منتفع شوند لذا در آیسک با توجه به محدودیت طرح ملی مسکن باید هرچه سریعتر تکلیف اراضی مناسب برای طرح روشن شده وبه راه وشهرسازی استان واگذار شود.
وی تصریح کرد :وفق قانون حق وحقوق مستاجران وافراد صاحب نسق بعد از اعلام نظر کارشناسان رسمی دادگستری تامین خواهد شد واین اقدام راه پیشرفت و توسعه آیسک را باز کرده وفرزندان شما از منافع آن برخوردار خواهندشد.
در این جلسه، شهردار آیسک هم با اشاره به دغدغه تامین مسکن ونبود مسکن حتی اجاره ای در شهر آیسک گفت : اگر این بار آیسک از طرح ملی مسکن محروم شود، آیندگان ما را نخواهند بخشید،
مهندس «مصطفی غلامی» افزود : اگر چه استفاده از زمین های وقفی برای شهرداری عایدی ندارد ولی حسب وظیفه خدمت به مردم پای کار هستیم.
در پایان این جلسه صورت جلسه توافق واگذاری اراضی حاشیه شهر آیسک به راه وشهرسازی برای تهیه نقشه تفکیکی واجرای طرح ملی جهش تولید مسکن توسط تمامی حضار به امضا رسید.روابط عمومی شورای اسلامی شهر آیسک 

 

نقشه شهر

 

راه های ارتباطی

 سامانه ارتباط مردمی : =

 سامانه پیامک شهرداري : 500020403707 

 تلفن روابط عمومی: 05632874115    

 فکس روابط عمومی:05632872788

 پست الکترونیک :   shahrdariayask_1379@yahoo.com

 آدرس : خراسان جنوبي-شهرستان سرايان-بخش آيسك -بلوار امام رضا(ع)

بازدید امروز87
بازدید دیروز181
بازدید هفته828
بازدید ماه2600
کل بازدید205016